• Снимка на автораНедялка Попова-Цъцарова

Психосоматика

Актуализирано: 28.11.2023 г.

Днес, реших да ви представя новият инструмент, за който съм обучена и , с който работя: игра"Психосоматика". С него лесно, леко, екологично, и забавно можете да вървите по пътя на себепознанието.

Играта „Психосоматика” е за тези, които искат:

-да определят причината за своят симптом/проблем -да свалят напрежението, свързано със симптома/проблема -да осъзнаят собственото влияние за поддържането на симптома -да приемат негативните ситуации като източник на ресурс -да трансформират негативният опит в познавателен -да узнаят, какво е това психосоматика, и да разберат как тялото проявява нерешените психологически проблеми, как ставаме болни -получат алгоритъм и конкретни действия за премахване на симптома -да проникне в своето подсъзнание, за да се справи с вътрешния конфликт и да пристъпи към дългоочаквано подреждане на вашите взаимоотношения с тялото

Ще получите: -скритата информация за причините на болестта или състоянията, които ви притесняват от дълго време -ще забележите изменения във вашето състояние, които често протичат още докато сте в играта -уникален способ за работа с подсъзнанието-главен ресурс в лечението и профилактика за недопускане на друга психосоматика

Играта „Психосоматика” е разработена от практикуващ психолог в тази област. Процесът в играта носи терапевтичен ефект, доколкото тя е насочена към работа със симптома. Участието в играта позволява да се открият ресурсите на човек и да се изработи стратегия за решаване на вътрешния конфликт. В игрова форма, с правилно подбрани въпроси и преминаване през последователните етапи в играта се разпознават истинските причини за един или друг симптом. Нагледно ще видите, с помощта на метафорически асоциативни карти своите подсъзнателни програми и вторични изгоди, които съпътстват всеки симптом и служат за закрепването му за дълги години. Ще получите готов алгоритъм, който можете да ползвате в случай на нежелано завръщане на симптома.

Трансформационната игра „Психосоматика” е повече диагностична и позволява да се разгледат причините за възникване на този или онзи симптом от различни страни. Дава възможност да се изяснят психологическите причини, които влияят на проявлението или усилването на симптома.

След играта участниците са наясно за какво си струва да се работи, какво си струва да се промени за да се облекчи, преодолее или предотврати последващо проявление. Самият факт на разбиране, кое е повлияло появата на симптома от психологическа страна, позволява вече да се подобри състоянието. Тази трансформационна игра е като разговор със своето тяло, които показва неудовлетворените потребности. Като говоря за симптома тук се разбира всеки симптом с неуточнен произход или всяка диагноза с неуточнена етиология.

Ето и част от заболяванията, които са предизвикани от психосоматични причини: -проблеми с килограмите -нарушения на съня -мигрена или друга болка в глава и шия -чести ангини и проблеми с гърлото -бронхиална астма -болести на сърце и стомах -диабет -проблеми с щитовидна жлеза -артрит и болки в ставите -невродермит -алергични заболявания -язва -проблеми със зачеване -и други.

Моят опит с играта показва, че може да се работи с нея за всяко състояние свързано с физическо неразположение. Разбира се, играта не е вълшебна и няма да прогони всеки симптом или болест, но дава разбиране за произход, вторична полза и пътища за справяне.

Може да се прилага в група или индивидуално. Продължителност на индивидуална игра: 2ч.-2ч и 30мин.

цена-70лв индивидуална игра

цена.40лв. групова игра Продължителността в група е според броя на участниците. Водещ на играта: Недялка Попова- Цъцарова 0889787502

63 преглеждания0 коментара

Последни публикации